Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 20 of 65

Thread: I'm in labor & it's about dang time!

  1. #1
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Smithville, NJ
    Posts
    428

    Default I'm in labor & it's about dang time!

    I'd say 40w1d is long enough with twins, wouldn't you? I started my own thread because I am used to being spoiled and this is the best way I could think to do it! Cervidil started last night at 9:30. Contractions started about two hours later which led me to say, "hello contractions old friend, I did not miss you". I was able to sleep about two whole winks last night, right around the time Christine was having her 3am snack. Contractions are pretty regular now, about every 1-2 minutes. Cervidil came out about 1/2 hr ago to reveal that I am 3cm dilated. Pitocin has been ordered. Hopefully that'll jump start something. Oh, my flipping BP was high so midwifey(the Chris humphreys to my Kim K) started me on magnesium and insisted on a foley cath. Blah. As soon as I saw my hot doc this morning I asked (read:begged) to have it removed. He begrudgingly complied! Woo hoo!! I've peed twice on my own this morning just like a big girl! I guess I should rest now. IF stayed all night and was so doting-too cute. Haven't watched Nemo yet b/c I just don't feel like it. I will soon enough. Talk soon. Are you stalkers satisfied?!
    Kate



    GS x 1 July 2013 Twin Girls

  2. #2
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Smithville, NJ
    Posts
    428

    Default

    I literally just got ice chips! There is a God!!!!

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Sweden
    Posts
    1,664

    Default

    :-) Totally satisfied! Now rest for a little while and come back again (if you feel like it!)... ;-)

  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Sweden
    Posts
    1,664

    Default

    Ice chips? To suck on? Or what? To throw at staff if they come to place a cath again? ;-)

  5. #5
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Here
    Posts
    3,703

    Default

    Good luck today!!

    Miss Molly made her debut on February 21, 2013!
    Aug 2013 ~ Matched again!

  6. #6
    Join Date
    May 2011
    Location
    Texas
    Posts
    2,271

    Default

    good luck!!

  7. #7
    Join Date
    May 2012
    Location
    philadelphia
    Posts
    194

    Default

    Yayyy Kate soooo sooo super excited for you! i knew my snack was for good reason other than filling my face lol . you so derserve the spoiling ! you are doing such an amazing job carrying those divas who want to make a grand entrance and be tardy for the party:) i am gonna throw out my guesses and say you will be delivered at 3:30 ( i hope i dont miss it my ob aptm is today at 2:30)twin A will be the biggest out of the two and 5lb 7oz and twin B will be 4lb 10oz . these numbers are a guess not knowing what your last ultrasounds have estimated .i love guessing these things .So satisfied now that i have read your update thank you!try to get two more winks in before the big reveal. Oh hope hot dr stays on the shift until you deliver always nice to have eye candy ;)
    Last edited by hazel777; 07-09-2013 at 10:25 AM.

  8. #8
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    North Carolina
    Posts
    180

    Default

    Yay!!! An official stalking thread!! You are doing amazing, mama. And Christine, I think her last u/s showed them both at about seven to seven and a half pounds. :-) Good luck, Kate!!

  9. #9
    Join Date
    May 2013
    Location
    Crossville TN
    Posts
    397

    Default

    Woohoo! I love how calm you are about it all :)
    Kim
    Wife to K and Mom x3
    Hopeful GS 2013

  10. #10
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    Beaverton OR
    Posts
    801

    Default

    Good luck today! Can't wait to hear that the babies are here and I hope you have a smooth twin delivery.

  11. #11
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    MN
    Posts
    4,750

    Default

    GL and WHOO HOOO for labor!!!! Hope all goes well!

  12. #12
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Smithville, NJ
    Posts
    428

    Default

    Dr kindly checked again after 3 hours of Pitocin, my cervix is a whopping 4cm. So hopfuy from here on out Ill dilate a cm/hr. still feeling fine. No epi yet. It's Finding Nemo time y'all! Also, I could go for a cheeseburger right about now
    Kate



    GS x 1 July 2013 Twin Girls

  13. #13
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Sweden
    Posts
    1,664

    Default

    Quote Originally Posted by JediMom View Post
    Dr kindly checked again after 3 hours of Pitocin, my cervix is a whopping 4cm. So hopfuy from here on out Ill dilate a cm/hr. still feeling fine. No epi yet. It's Finding Nemo time y'all! Also, I could go for a cheeseburger right about now
    Oh.... that will make me miss the birth! :-( Going to sleep now, will check in first thing in the morning! Kate - you are doing a wonderful job!

  14. #14
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    colorado
    Posts
    711

    Default

    Wishing you lots of big vag thoughts. Lol

    +Phone: The fantastic Jen(Jen_MG) is my contact buddy!+Phone:

    3dp5dt:bfp: :bfp: :baby: Beta 10dp5dt 134 and 17dp 1955 :elefant:


  15. #15
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    florida
    Posts
    6,060

    Default

    Lol @ big vag comment:) I hope things progress quickly now.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    east coast
    Posts
    2,771

    Default

    She's getting an epi now. Poor thing is pretty wiped out. Lets hope she gets some epi assisted sleep and comes back ready to push those twinkies out!

  17. #17
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    colorado
    Posts
    711

    Default

    Quote Originally Posted by amylynn View Post
    Lol @ big vag comment:) I hope things progress quickly now.
    Lol. Yay I thought it was more fitting for kate than something sweet.

    Rest up girly. Thank god for pain killers. Pitocin is a bit@h!
    Last edited by kati06j; 07-09-2013 at 04:09 PM.

    +Phone: The fantastic Jen(Jen_MG) is my contact buddy!+Phone:

    3dp5dt:bfp: :bfp: :baby: Beta 10dp5dt 134 and 17dp 1955 :elefant:


  18. #18
    Join Date
    May 2011
    Location
    New York
    Posts
    613

    Default

    Thinking of you Kate! Sending you easy labor vibes!


  19. #19
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    PA
    Posts
    1,314

    Default

    Hope you get great rest, and wake up ready to push!
    GS to TWINS, June 2013
    Making the girls BIG SISTERS!

  20. #20
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    DC Metro-VA
    Posts
    1,515

    Default

    Quote Originally Posted by kati06j View Post
    Wishing you lots of big vag thoughts. Lol
    A new acronym...

    BVT!

    (Hope all is well!)
    Mom to two boys, a little angel Caroline Marie 9-28-12 and a precious miracle Gryffin Marie born 2/21/14



Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •